Au-pair-ségem története

2012.08.25 18:02

Az első poszt! :)

 

Úgy kezdődött az au-pair-es dolog nálam, hogy miután lediplomáztam MA-n, tudtam, hogy két lehetőség áll előttem. Mivel a környezetemben élő fiatalok nagyon szenvedtek a munkatalálással, én is eleve féltem attól, hogy mi vár rám, ha végzek, milyen munkát fogok találni. Semmi jóra nem számítottam, talán be is vonzottam, hogy alig volt egy-két munkaadó, aki visszaírt, hogy bocsi, nem kellesz, mást választottunk. A legtöbb persze még egy 3 soros e-mailt sem volt hajlandó küldeni. Egy olyan melót találtam, amit nagyon szívesen csináltam volna, a BM-nél volt egy projekt asszisztensi állás. Sokan mondták, hogy az valószínüleg csak meg van hirdetve és eleve már oda van adva valakinek, de hát online elküldeni a papírjaimat nem fáj, tehát megpróbálkoztam vele. Persze nem volt tapasztalatom, amit kértek volna, úgy gondoltam, hogy a Wekerlében szerzett tapasztalataim jók lesznek ott is. Hát, nem így lett. 

 

Közben persze mindig ott motoszkált a fejemben, hogyha nem most, akkor soha nem megyek el küldfölre. Na nem szerencsét próbálni, mert ahhoz kell egy csomó kezdő tőke és pár kapcsolat is (amit ha megerőltettem volna magam, ki tudtam volna alakítani). Külföldi viszonylatban két út állt előttem. EVS vagy au-pair, csakis Németországba. Ausztria valami miatt nem vonz annyira, mint Németország, nem tudom miért. EVS-sel jobban szerettem volna elmenni, fel is vettem a kapcsolatot egy berlini szervezettel, akik (akkor még azt gondoltam, hogy sajnos) visszautasítottak, és megint itt is voltak olyan szervezetek, akik válaszra sem méltattak. Egyre erősödött bennem az elhatározás, hogy minél hamarabb kezdeni kell magammal valamit külföld téren, hiszen akkor már egy hónapja dekkoltam otthon, és nem csináltam jóformán semmi értelmeset. Tudtam, hogy az EVS-sel hosszadalmas lenne kijutnom, amíg találok egy fogadó szervezetet, az akár egy évbe is beletellhet. Ezért regisztráltam július 23-án az aupairworld.net-re és keresgéltem a családokat. Sorra kaptam a leveleket, angolul írtam legtöbbször, aztán már ahogy belejöttem a németbe, németül irogattam mindenkinek. Ekkor egy szimpatikus család kiszemelt magának, és skype-oltunk is augusztus 4-én. Nagyon ideges voltam a skype miatt, hiszen igazi némettel már évek óta nem beszéltem, és hiába megírtam, hogy a németem nem a legjobb, nem akartam felsülni azzal, hogy visszakérdezek egy csomószor. A félelmeim ellenére jól ment az interjú! Nem is kellett olyan sokszor visszakérdezni. A család Stuttgart mellett lakik egy kis faluban. Van egy fiuk, 10 éves, és van egy lányuk, aki 8. Nem kell vezetni, viszont kell főzni, port törölni, reggelit és ebédet csinálni, stb. Amit egy au-pair-től elvárnak. Egy dolog nem stimmelt annyira, hogy ők 9-12 hónapra akarnak egy au-pairt, én pedig 6 hónapot jelöltem be, mint maximumot. De mivel szimpik voltak és a fél évnél csak 3 hónappal több a 9 hónap, hát azt mondtam, legyen akkor 9, ha engem választanak. Egy hétten később értesítettek, hogy engem választottak! Juhéééééééééé!!!!! :))))))

Megbeszéltük, hogy augusztus 20-án találkozunk Debrecenben, hiszen jönnek megnézni a Virágkarnevált. Uhhh na megint rohadt ideges voltam, de nagyon szimpi volt a család! A két gyerek szó szerint gyönyörű! Kicsit nehezebben értettem meg őket, mint az Apukát, amikor beszéltek, de nem volt gond. Elmentünk fagyizni, megmásztuk a Nagytemplomot, sétáltunk sokat a 40 fokban és megbeszéltük a részleteket. Lefixáltuk, hogy szeptember 28-án, pénteken indulok Pestről, és szombaton akkor fel is tudnak venni reggel Stuttgartban. Két nappal később meg is vettem a jegyet, 21 ezer pengőért. 

 

Most pedig mini bakancslistát készítek, hogy merre akarok még elmenni, mielőtt elutazok :) Egyik bakancslista a must-do: orvosok, TB ügy, bőrönd. A másik az élvezetesebb: mikor legyen a búcsúbuli és hol, Debrecenben és Pesten és Szegeden még ide meg ide meg ide akarok elmenni. Nem mintha nem lenne rá módom később, ha hazajövök, csak azért mégismár :)

 

P.S.1: A családnak van két cicája <3 Nagyon nagyon örülök ennek! :)

P.S.2: Dóri barátném is kint lesz Németországban, amikor én! Igaz, hogy ő Magdeburgban, az ország másik végén, de majd látogatjuk egymást! :) El sem hiszem, hogy egyszerre leszünk kint!!! :):):)