Esti bejelentkezés

2012.10.18 21:53

Ma megérkezett az angol fiú! ( A kissrác sulijában konferencia lesz, ahova a világ minden részéről jönnek iskolások előadni, hallgatni, okulni, és én is mehetek! Lesz politikai témájú beszélgetés, és az egész angolul lesz, még mielőtt valaki azt hinné, a kint töltött majdnem három hét alatt nem táltosodtam meg úgy németből, hogy egy konferenciát végig tudnék hallgatni, és meg is érteni.) Jófej srác, teljesen másra számítottam, de pozitívan csalódtam. Megkérdezte, hogy elmossa-e a tányérokat vacsora után, de mondtuk, hogy köszi nem, ez a mosogatógép dolga. Utána lábas mosogatás közben megkérdezte, hogy segítsen-e. Hát nem rendes? Milyen vendégtől lehet ilyet hallani? És bármit megkérdezek tőle: szeretnél most menni a fürdőbe? Yes, please. Kérsz még almalevet? Yes, please. És nem azzal a kényeskedő, affektáló angol akcentussal beszél, hanem szépen, érthetően, azért lehet rajta érezni, hogy angol. Vacsora után még beszélgettünk egy kicsit, és örömmel nyugtáztam, hogy nem vette át teljesen az agyam idegennyelvi központjának irányítását A Német. 

Történt ugyanis, hogy hétfőn, amikor a nyelvsuliba mentem, a buszra várakozva belémfutott a mexikói férfi, aki csoporttársam a nyelvkurzuson. Elkezdtünk németül beszélni, illetve próbáltunk volna, de mindketten annyi angol szót szúrtunk bele a mondatokba, hogy szép lassan áttértünk angolra. Meg is jegyezte a fickó, hogy jobb lenne, ha németül beszélnénk, gyakorolnánk, de végül ez az ötlet megbukott, nem activitizni akartunk, hanem beszélgetni. Imádom ezt az internesönöl környezetet! :) A magyar és mexikói németül és angolul beszélget a buszon. Mint mondtam, angolul beszéltünk, de volt olyan, ami nem jutott eszembe angolul egyáltalán, csak németül, hát az már elég vicces volt. Egy mondat: I think we should.....(gondolkodom hogy van angolul a 'leszállni a buszról ige') őőőőőőőőőőőő................umsteigen here! Itt egy kicsit megrémültem, hogy elveszik szép lassan az egykor oly biztos német tudásom, de hát most elvégre a német agyi részem kezd el nőni :D. 

Visszakanyarodva a vacsora utáni beszélgetéshez, pár mondat után elég jól belejöttem megint az angolba, huhhh, nagy kő esett le a szívemről, mondjuk az ELTEn tanult szakom nevét csak németül tudtam, de körülírtam, és megértette. Utána a srácról kiderült, hogy szereti az összes sorozatot, amiket én is, éééééééééééés imádja a 'The Walking Dead'-et! :) És nem mellesleg én is nagy rajongója vagyok a sorozatnak, szóval megegyeztünk, hogy mivel ő sem akar várni, míg visszaér Angliába, hogy ott nézze meg, megnézzük együtt a neten hétfőn. 

Mellesleg holnap lesz 18 éves és már le is fikszálta a szülőkkel, hogy elmenne valahova péntek este, akik simán belementek, hogy elmennek érte Aidlingenbe 11 körül. ( Itt úgy sem talál semmit a cigi automatán kívül.)